Gry okryte należną sławą!
W każdej niemal dziedzinie życia, która skupia na sobie uwagę milionów odbiorców istnieje pojęcie Hall Of Fame. Swoją własną galerię sławy posiadają gwiazdy poszczególnych gatunków muzycznych, czy świata sportu. Mowa tu jednak o wybitnych jednostkach lub grupach, które poprzez swoją twórczość czy dokonania zmieniały na zawsze pojęcie zjawiska, w ramach którego się obracały.
Nie inaczej jest z grami wideo, z tą różnicą, iż to nie osoby je tworzące zyskały sławę ale produkty ich wyobraźni, po które sięgali lub nadal sięgają miliony osób na całym świecie. Nowojorskie The Strong – interaktywne muzeum skupione wokół historii i eksploracji zabaw, posiadające w swoich zbiorach wiele cennych eksponatów i miejsc rozrywki dla całych rodzin, od 2015 r. tworzy WORLD VIDEO GAME HALL OF FAME. Co roku nominuje gry, które powinny trafić do tego elitarnego grona i spośród nich wyłania te tytuły, które trafiają na świecznik.
Wśród gier telewizyjnych, które zyskały uznanie krytyków wyselekcjonowaliśmy Naszym zdaniem najlepsze z nich, w które chętnie cięliśmy całymi godzinami za małolata często zarywając noce lub zrywając się na wagary. Do dzisiaj nazwy, które przedstawiamy poniżej wywołują na Naszych twarzach dreszczyk emocji i nutę sentymentalizmu.
WORLD VIDEO GAME HALL OF FAME:
Kwintesencją gry było wcielenie się w rolę hydraulika Mario celem uwolnienia księżniczki Toadstool porwanej i uwięzionej przez Bowsera. Jeśli do rozgrywki chciał dołączyć drugi gracz przydzielana była mu oddzielna postać w osobie, którą był Luigi.
2016: GRAND THEFT AUTO III, THE LEGEND OF ZELDA, SONIC THE HEDGEHOG, SPACE INVADERS, THE OREGON TRAIL, THE SIMS
Gra stanowiła o zmianie pokoleniowej ale również technologicznej, z racji chociażby tego, iż w całości była osadzona w trójwymiarowej scenerii. Poza główną fabułą gra posiadała szereg wątków i misji pobocznych, pozostawiając wolny wybór graczowi co do jej rozwoju. Brutalność gry była tak dobrym odwzorowaniem rzeczywistości jak samochody, wokół których wiązała się akcja.
2017: STREET FIGHTER II, DONKEY KONG, HALO: COMBAT EVOLVED, POKEMON RED AND GREEN
Początkowo wyprodukowana w formie automatu gra została przeniesiona na format video w 1991 r. dając początek późniejszej fali bijatyk. W stosunku do pierwowzoru oferowała wybór spośród ośmiu różnych postaci o unikatowych sposobach walki i umiejętnościach specjalnych oraz odznaczała się sześcioprzyciskowym systemem zadawania ciosów.
2018: TOMB RAIDER, SPACEWAR!, JOHN MADDEN FOOTBALL, FINAL FANTASY VII
O fenomenie jaki stanowiła gra a zwłaszcza jej główna postać – fikcyjna, brytyjska archeolog Lara Croft niech świadczy fakt, iż trafiła ona do Księgi Rekordów Guinnessa jako „bohaterka gry komputerowej, która odniosła największy sukces w realnym życiu”. Status i kultowość gry podkreśla 67 milionów egzemplarzy sprzedanych wersji gry orz trzy pełnometrażowe, hollywoodzkie produkcje filmowe opowiadające jej losy.
2019: MORTAL KOMBAT, MICROSOFT WINDOWS SOLITAIRE, SUPER MARIO KART
Stworzona w 1992 r. w czasie boomu na bijatyki gra zyskała niezwykłą popularność za sprawą brutalnego wykończenia przeciwnika, dobicia go poprzez tzw. Fatality. Grę na tle opularnych w tym czasie innych tytułów wyróżniały ponadto: digitalizowana grafika oraz seria combo ciosów dedykowana każdej z siedmiu postaci uzupełnionych o dwójkę bossów. Grę produkuje się po dzień dzisiejszy, oczywiście rozszerzoną o nowe funkcje dzięki technice komputerowej, która przez lata niezwykle ewoluowała.
Dla fanów gier mamy 50% zniżki na ciuchy z kolekcji dedykowanej graczom od WEAROVER!